måndag 20 oktober 2014

Vi rättar tillsammans


Balans

Man bör sträva efter att ha balans i sitt liv.




När jag är fokuserad på mitt liv, frågor jag mig själv om jag har kunnat haft balans när det gäller relationer, jobb, hälsa eller fritid och ..... ? Nej , i en  del av mitt liv tappade jag mina relationer till bästa vänner och familj och jag var bara fokuserad på mitt jobb, så det var tråkigt.På grund av att jag jobbade hårt så tappade jag min vänner och min hälsa. Men nu väljer jag att ha relationer och hälsa tillsammans på rätt sätt i mitt liv. Jag håller Emma som skriver att: 

"Livet är ett tillsammanssprojekt och man måste först älskar själv för att kunna älskar andra." (s. ?)

Men vad betyder det? Om jag älskar mig själv mår jag bra, tycker jag. Jag känner mig lycklig och jag har självförtroende för att hjälpa andra människor. Jag är alltid tacksam över mitt liv och jag vill ge den här glädjen till andra. 

Samhället behöver människor som älskar och ger kärlek till varandra. Om det vore så väl skulle vi ha underbar värld. Kärleken lär oss uppoffring och empati som gör att vi bryr oss om andra människor och inte bara oss själva.Emma säger att man ska lita på sin magkänsla. Om man inte litar på den eller sitt hjärta, kan man välja fel. 

Förändring

Emma tänkte om förändring 
ska komma till stånd, krävs vilja för att göra den. Jag tycker att det finns  en stor skillnad mellan att vilja göra nånting eller att verkligen vara villig att göra nånting.

I mitt liv fanns mycket att jag ville göra.  Men för att jag varken hade viljan eller var villig att göra några förändringar kunde jag inte göra det. En gång i mitt liv ville jag använda mig av hela min viljestyrka för att kunna förändra min situation. 
Livet är inte stillastående och man behöver anpassa sig till olika förändringar. Det behövs en stor villighet för att kunna ta önskat läge .

Tid är den absolut viktigaste faktorn när vi bestämmer oss för förändring vi måste ta hänsyn till det .Vi är hela tiden på väg mot målet men vägen måste vara fylld av lus .

När jag var 20 år hade jag många drömmar .Jag har förverkligat några av mina drömmar nu och några finns kvar. Det är väldigt bra om man uppfyller livet med drömmar och kämpar för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar